Aktualności
O nas
Czytelnia
Poradniki
Konkursy
Linki
Zaloguj się:
login:
hasło:

Nasi Artyści
Joanna Piaskowska




Małgorzata Wrochna




Alicja Pluta




Waleria Korsak-Rabś




Ewa Giczkowska




Adam Rymaszewski




Magdalena Lewandowska




Zdzisław Kruszyński




Julita Jaśkiewicz-Macek




 więcej...

Dołącz do nas!

prawa autorskie - mapa witryny
 




Ikona w stylu Hodegetrii krakowskich, wykonana na papierze

Dlaczego na tak tanim podłożu? Chciałabym po prostu pokazać, jak można przećwiczyć malowanie obrazu sakralnego, żeby nie zaczynać od marnowania drogiej deski. Owszem, to prawda, że cena deski lipowej mobilizuje do staranności, na gruncie maluje się inaczej, niż na papierze, jednak mimo wszystko warto pomachać pędzlem zanim zabierzemy się za droższe materiały.

Rysunek najpierw ołówkiem, potem akwarelą.     Szlagmetal położony na mikstion akrylowy. Zachowana jest struktura papieru, przez co nie są widoczne ewentualne wady pozłoty.
Pierwsza warstwa twarzy i rąk. Płaszcz Madonny podmalowany czernią żelazową i ultramaryną. Pozostałe szaty podmalowane czerwienią żelazową.
Liczne poprawki karnacji.
Płaszcz Madonny pokryty bardzo cienką warstwą ciemnego błękitu kobaltowego (żeby schło szybciej).
Dekoracyjne wzorki na płaszczu tuż obok obramowań wykonane złotym pisakiem olejnym metalicznym Pen-Touch Sakura 0,7mm.
Połysk nie jest zachwycający, ale na ciemnym tle wygląda całkiem nieźle.
Zdjęcie wykonane w zmienionych warunkach ukazuje inne szczegóły.

Całość bardzo łatwa i tania, nawet dla początkujących.

Wykorzystane materiały:

  • karton do farb olejnych,
  • mikstion akrylowy,
  • szlagmetal,
  • kilka tubek farb olejnych (patrz moja paleta) w tym błękit kobaltowy,
  • bez którego można się obyć - ultramaryna będzie tylko dłużej schnąć,
  • pisak olejny mataliczny Pen-Touch Sakura,
  • werniks odpowiedni do zabezpieczenia szlagmetalu.

Małgorzata Wrochna

wróć